Porta da Vida werkt volgens de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg. (Wkkgz).

Davy Franssen is het eerste aanspreekpunt om zaken over de directe zorg mee af te stemmen. Davy Franssen is altijd bereikbaar tijdens de werktijden van Porta da Vida. Persoonlijk, telefonisch of via de mail. Ontevredenheid lossen we graag zo snel mogelijk samen met u op.

Lukt het niet om er samen uit te komen dan kunnen ouders en/of cliënten contact opnemen met Klachtenportaal Zorg voor de klachten- en geschillenregeling op de volgende website:

www.klachtenportaalzorg.nl/klacht-indienen

Klachtenportaalzorg werkt volledig onafhankelijk en zal binnen 6 weken met hoor en wederhoor een bindende uitspraak doen over de klacht. Hier zijn voor ouder of cliënten geen kosten aan verbonden.

Medezeggenschap

Een keer per half jaar is er een huiskameroverleg bij Porta da Vida. Hier kunnen alle zaken besproken waar gasten, familie, mantelzorgers dan wel professionele zorgverleners besproken worden.

Daarnaast kan er altijd via gastenevaluatie@portadavida.nl een onderwerp bespreekbaar gemaakt worden bij Porta da Vida.

Belangrijke adressen:

NBEC vertrouwenspersoon: telefoonnummer: 036-5483146, op werkdagen bereikbaar van 8:30 tot 17:30 uur. Mailadres: vertrouwenspersoon@nbec.nl

Klachtenportaal Zorg: mailadres: info@klachtenportaalzorg.nl, of vul op www.klachtenportaalzorg.nl het klachtenformulier in. Bij spoed bel naar: 06-25186207.